بررسی اسپیس و بست اسپیس

اسپیس ها همان سازه هایی هستند که به وسیله بست اسپیس به هم متصل می شوند و ساختاری زیبا را می سازند. اسپیس ها دارای کاربردهای مختلفی می باشند. یکی از همین کاربردها ساخت داربست های نمایشگاهی می باشد. داربست های نمایشگاهی یا همان اسپیس فریم ها ساختار محکمی دارند. این داربست ها به صورت جداگانه ساخته و در بازار عرضه می شوند. خریدار باید بعد از خرید آنها در مکان مورد نظر داربست ها را با بست های اسپیس به هم متصل کند و از آن استفاده نماید. در این مقاله به معرفی اسپیس پرداخته و در مورد بست های اسپیس هم اطلاعاتی برای آشنایی بیشتر شما آورده شده است.

مفهوم اسپیس

اسپیس ها انواع  مختلفی مثل کم رکاب و پر رکاب و zp دارد. اسپیس های کم رکاب نیاز به استفاده از یک رکاب و بست اسپیس در هر متر دارند، مهمترین نکته در ساخت داربست ها جنس قطعات آن مثل اسپیس ها و بست های آن ها می باشد. برای افزایش مقاومت باید آنها را آبکاری کنند.  هر چه فاصله بین بست ها کمتر باشد مقاومت سازه ها بیشتر خواهد شد. قفل پروانه ای، اتصال اسپیس و قفل اسپیس از نام های دیگر بست اسپیس می باشند که در بین مردم شناخته شده تر می باشند. از کاربردهای اسپیس فریم ها میتوان به ایجاد بیمارستان های صحرایی، غرفه های نمایشگاهی، سن و استیج، ایستگاه صلواتی،آلاچیق و … اشاره کرد. این اسپیس ها را میتوان در تمام مناطق در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار داد.

بست اسپیس چیست؟

برای متصل کردن اسپیس ها باید از اتصالات استفاده کرد، که شامل گوی، قطعه های جوشکاری شده و بست اسپیس می باشند. اسپیس ها از لحاظ کاربرد دو نوع دارند، اسپیس صنعتی و اسپیس نمایشگاهی. بست های اسپیس صنعتی باید خیلی مقاوم تر از مدل نمایشگاهی باشند چون فشار بیشتری به آن ها وارد می شود.

همانطور که قبلاً بیان کردیم اسپیس فریم همان اسپیس های استفاده شده در غرفه نمایشگاهی است، که باید به وسیله بست اسپیس فریم به هم متصل شوند. اسپیس فریم ها دارای انواع مختلفی مثل طرح z، پر رکاب، فریم کرو، لوله ای و طرح زیگزال و… می باشند. بست های اسپیس فریم هم مانند سایر بست ها برای محکم تر شدن و قابلیت مقاومت بیشتر با گالوانیزه آبکاری می شود. برای هر اسپیس فریم باید حداقل از دو بست اسپیس فریم نمایشگاهی استفاده شود.

وظیفه بست اسپیس چیست؟

وظیفه مهم و اساسی بست اسپیس ایجاد اتصال بین اسپیس ها می باشد. با استفاده از این بست ها می توان سازه هایی با شکل های هندسی مختلف ساخت. اتصال اسپیس ها کاری حرفه ای می باشد که نیاز به تخصص و مهارت دارد. اشتباهی کوچک در اتصال بست های اسپیس ها باعث به وجود آمدن خرابی های جبران ناپذیری می شود. بست ها به خاطر آبکاری که می شوند مقاومت بالایی در مقابل خوردگی و زنگ زدگی دارند. بست ها معمولاً از پیچ و مهره و دو ورق ۵ سانتی متری ساخته می شوند. بست های اسپیس از مهمترین قطعات در ساخت سازه ها می باشند. 

کلام آخر: در ساخت سازه ها باید از اسپیس و بست اسپیس با کیفیت استفاده کرد. جنس بست های اسپیس حرف اول را در ساخت سازه ها می زند و باید به آن خیلی توجه کرد.جهت مشاوره خرید بست اسپیس فریم نمایشگاهی با همکاران ما تماس حاصل فرمائید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
اسکرول به بالا